Naujos kartos audiniai ir santykis su gamta
2020-07-30Mada – viena iš labiausiai aplinką teršiančių verslo sričių pasaulyje. O ypač greitoji mada jau ne vienerius metus yra po padidinamuoju stiklu. Todėl daugelis prekės ženklų yra priversti keisti požiūrį į verslą.
Kodėl taip atsitiko?
Visų pirma, vartotojas tapo atsakingesnis ir sąmoningesnis. Kuo toliau, tuo labiau mums tampa svarbu, ką dėvime, iš kur atkeliauja mūsų drabužiai ir už ką mokame. Mums svarbi ne tik kaina, bet ir viskas, kas „slepiasi“ už jos.
O kas gi slepiasi už kainos?
Tai ne tik drabužio dizainas ir jo sumanymas, bet ir jo pasiuvimo kaina, transportavimas, audinys ir, žinoma, marketingas. Kiekviena sudedamoji turi savo svorį. O aplinkos užterštumui didžiausią įtaką daro audinio gavimo būdas bei (ne)suirimas po panaudojimo.
Yra net posakis, jei nori sužinoti, kokia bus šių metų „madingiausia“ spalva, pasižiūrėk į trečiųjų šalių, kuriuose yra gaminami drabužiai, upių spalvą. Žiauru, bet tiesa.
Todėl šiandien požiūris į audinį taip pat turi keistis. Gamintojai be paliovos ieško sprendimų, kaip išgauti kokybiškas, patvarias, patogias ir aplinkos neteršiančias medžiagas.
Nors mes vis dar turime tam tikrą nusistatymą prieš „nenatūralius“ audinius, tokius kaip poliesteris, mados pasaulyje šis požiūris pamažu kinta.
Poliesteris nebėra tas pats poliesteris. Jis išgaunamas kur kas ekologiškesniais būdais nei tai buvo daroma seniau, o ir jo struktūra taip pat pasikeitusi. Jis lengvesnis, pralaidesnis orui, todėl oda su juo gali lengvai kvėpuoti, nebelieka to „šiltnamio“ efekto, kurį daugelis turbūt prisimename iš vaikystės.
Vis dažniau didžiausi ir garsiausi prekės ženklai pradeda savo gaminiuose naudoti būtent tokius audinius kaip viskozė, naujos kartos poliesteris ir cupro.
Tokie garsūs ir mados pasaulyje vertinami prekės ženklai kaip The Row savo kolekcijose gana dažnai naudoja poliesterį ir viskozę. Taip jų drabužiai beveik nesiglamžo, išlaiko savo formą bei gali tarnauti ne vienerius metus.