#MagneticConversations | kaip jaustis pozityviau?

Nereikia net ir šiandieninės pasaulio sveikatos situacijos, „įkristi“ į negatyvumo, apatijos, irzlumo, nepasitenkinimo ar bejėgiškumo kasdienybę. Gali jaustis taip: karantinas vėl prasidėjo, situacija šalyje prastėja, orai šąla, darbas įgriso, o apie atostogas gali tik pasvajoti...

Gali jaustis ir kitaip: ką aš galiu padaryti, kad mano diena būtų kitokia, kad mano mintys neužgožtų to, kaip aš iš tiesų jaučiuosi, kaip galiu pakeisti savo požiūrį ar įpročius, pradėdama kad ir nuo pačių mažiausių dalykų.

Visai neseniai viename iš savo mėgstamų IG paskyrų perskaičiau šią frazę:

I am capable
Of joy. Peace.
And ease. No
Matter what. 
(Jamila Reddy)

 

Kokia puiki mintis! Nepaisant visko, kas dedasi aplink, vis tiek galime būti laimingi, jaustis ramiai ir atsipalaiduoti. Tavo vidinė būsena ir vidinė energija yra kur kas svarbesnė nei aplinka. O ar kada pagalvojai, kad tu tą aplinką ir kuri? Ir tik tu nusprendi, kaip jaustis, ką priimti ir ką paleisti.

Šiandien noriu pasidalinti su tavimi keliais labai paprastais, bet reikšmingais patarimais, kaip neišeiti iš proto šiais pandemijos laikais. 

  1. LEISK SAVO PROTUI ATSIPALAIDUOTI

Tas niekada nenustojantis vidinis monologas kartais pridaro kur kas daugiau bėdų negu kada nors galėjome pagalvoti: stresas, nuovargis, įsivarytos baimės ir įsitikinimai. Visa tai vidinio monologo dalis: o kas bus, jei bus taip? O ką pagalvos kiti? O jeigu atsitiks tai, ko labai bijau? O jei manęs niekas nemylės? O jei aš nieko nesugebu ir tuoj visi tai sužinos? O jeigu visgi jie visi teisūs?

Aš dar tik mokausi, tačiau jau dabar žinau, meditacija gali būti tas „vaistas“, kuris padės nuraminti protą. Ir nereikia gąsdintis, pirmiems kartams užtenka ir kelių minučių. Visai nieko tokio, jei nei minutei tavęs nepaleido mintys, bet užtat labai svarbi tavo intencija: bandyti nuraminti protą. Pajusti tuštumą tarp minčių ne visiems pavyksta greitai, tam reikia daugiau praktikos, tačiau visiškai nuostabu yra tai, kad sugebi nepasiduoti ateinančioms mintims, jas pasitinki ir palydi tolyn. Kaip mano brolis, grįžęs iš Indijos pasakojo: „meditacija ir jos metu aplankančios mintys yra kaip svečiai, kurie ateina, tu su jais pasisveikini, bet nekvieti užeiti arbatos“.

Skirk bent keletą minučių dienoje (taip, pradžioje pakaks ir tiek, patikėk, nebus labai lengva), o po to – vis daugiau ir daugiau laiko. Pačiai norėsis, pažadu

Įkvėpimui: https://www.youtube.com/watch?v=x5EeoyCDHYI&t=28s

  1. KVAPŲ GALIA

Kvapai turi kur kas daugiau galios nei gali pagalvoti. Todėl kai dienos tapo kur kas trumpesnės, o tamsus paros metas kur kas ilgesnis – nepamiršk kvapniųjų žvakių, jos ne tik sukurs ramią ir romantišką atmosferą namuose, bet ir padės atsipalaiduoti. 

Eteriniai aliejai taip pat turi labai daug jėgos savyje: citrusiniai vaisiai, tokie kaip apelsinas, suteikia energijos, tad ryte, po dušo, užlašink kelis lašelius ant delnų ir smarkiai patrink, lėtai įkvėpk kelis kartus, pajusi stiprų bet malonų kvapą, kuris sužadins tavyje energijos pliūpsnį. Vakare, priešingai, norisi ko nors jaukaus, ramaus ir šilto, tad pagal tai rinkis ir kvapus bei eterinius liejus, kurie padėtų atsipalaiduoti, nurimti ir pasiruošti poilsiui.

Dar vienas labai nuostabus ritualas – smilkalai. Juos gali užsidegti ryte, darydama mankštą ar vakare, gerdama arbatą. Tik pasirink tokius, kurie būtų malonūs ir ne per stiprūs tavo uoslei.

  1. DARBŲ SARAŠAS KITAIP

Visos mes esame pratusios planuoti ir susidėlioti darbų sąrašus: ką reikia padaryti skubiai, ką mažiau skubiai ir ko svarbu nepamiršti. Tie sąrašai vis pilnėja ir ilgėja. Atsiranda krūvos būdų, kaip tuos sąrašus darytis: time boxingai, planuočių braižymai, google kalendorius ir t.t. Puiku.

Bet ar jauti tą NAŠTĄ? Kai nuolat galvoje sukasi TIK darbų sąrašas? O aplink esančius darbus apauga nauji darbai, dar papildomi užduotimis ir persipinančiais reikalais. Pasaka be galo. STOP 

Aš siūlau kartą dienoje, ryte ar vakare, pradėti ne nuo darbų sąrašo, o nuo savo pasiekimų sąrašo. Ką tu jau padarei? Galbūt paruošei labai skanius pusryčius? Parašei tą ilgai atidėliotą laišką, sumokėjai mokesčius ar pagaliau baigei tą sunkų projektą, kuris atėmė iš tavęs tiek jėgų? Savo vertės/nuopelnų/pasiekimų identifikavimas ir įvardinimas yra nuostabus vitaminas tavo savivertei ir bonusas motyvacijai. 

Visi mes savo pabaigtus darbus grubiai išbraukiame iš sąrašo ir į jų vietą iškarto prirašome kitų. Bet ar pasidžiaugiame savo pasiekimais? Ar pagiriame save už tai? Ar nusiperkame sau kažką gražaus už tai? O gal nuveikiame kažką malonaus?

Aš šiandien: iškepiau nuostabią duoną, pabaigiau rašyti straipsnį, baigiau skaityti knygą ir nubėgau 6,5km. O dabar einu 15min skirsiu sau: su kvapnia kava ir gabalu pyrago. O ką padarei tu ir kaip apdovanosi save?

  1. PAJUDĖK

Apie sporto naudą tau pasakoti turbūt nereikia. Bet puikiai žinau, jog bėgiojimas lauke ar zumba – ne kiekvienam. Yra žmonių, kuriems tikrai sunku išsijudinti. Ir aš visiškai suprantu. Todėl pradėk nuo lengvos 15 minučių mankštos. Pratampyk visus kūno raumenis, ištiesk nugarą, pajudink dubenį! Pasukiok kaklą, riešus, čiurnas, dubenį. Tai taip paprasta, bet pakelkit ranką tie, kas taip darote kasdien! Kartais pakanka ir to, kad kūnas prisipildytų teigiamų emocijų. Ir naujos energijos.

Štai keli įkvėpimai tau:

https://www.youtube.com/watch?v=D0LvavdptdM

https://www.youtube.com/watch?v=xcMOYrdHrkE

  1. RIBOK LAIKĄ NAUJIENŲ SKAITYMUI

Žinios – labai galingas dalykas, tačiau taip pat jis gali būti ir kenksmingas. Todėl riboti gaunamos informacijos kiekį, ypač šiandien, yra labai svarbu.  

Atsisakyk tam tikrų skaitinių ar laidų, kurios nuolat skleidžia neigiamą informaciją. Pasilik tik svarbiausius informacijos šaltinius ir jiems skirk tik nedidelę dalį savo laiko. Pavyzdžiui, pietų pertraukos metu gali peržvelgti naujienas. Geriau ryto nepradėti su straipsniais apie COVID-19 ir taip pat dienos neužbaigti šiomis žiniomis. Apskritai, ryta geriausia pradėti ne nuo naujienų ar telefono/kompiuterio, bet daugiau apie tai – kitame straipsnyje. 

Taip pat pabandyk riboti ir laiką, praleidžiamą socialiniuose tinkluose. O ar apskritai žinai, kiek laiko praleidi naršydamas Instagram‘e? Ne? Yra ne viena programėlė, kuri padės tau atsakyti į šį klausimą. Pamačiusi kiek laiko skirti kitų žmonių gyvenimui, galbūt savo noru sumažinsi informacijos vartojimą.