2018 09 25

Visa tiesa apie stilisto darbą: 5 mitai, kuriais vis dar tikima

Visa tiesa apie stilisto darbą: 5 mitai, kuriais vis dar tikima

Mados industrija – tarsi svajonių oazė, į kurią trokšta patekti labai daug jaunų ambicingų personų. Kai aš patekau į mados pasaulį, jis dar nebuvo iškeltas ant pjedestalo, na bent jau Lietuvoje. Praėjo daugiau nei dešimtmetis ir viskas stipriai keitėsi, augo, vystėsi mūsų stiliaus padangėje, o pradėjau aš dirbti tuomet, kai dar net nebuvo sąvokos „stilistas“ ir jų nebuvo aplink tiek daug.

IMG_2417

Šiandien viskas kiek kitaip. Darbas mados srityje tapo vienas geidžiamiausių, o ir pasirinkimų spektras yra itin platus: nuo mados žurnalistikos, darbo redakcijose, stilizavimo, modeliavimo iki viešųjų ryšių specialistų bei pardavimų asų. Jau neminint asistentų, influencerių, blogerių ir kitų socialinėse medijos pulsuojančių rolių. Ne veltui mados industrija yra viena iš pelningiausių visame pasaulyje.

Prie šiek tiek klaidingo mados industrijos vertinimo prisideda ir populiarūs filmai. Juose merginos kas dieną į darbą vaikšto apsirengusios tik garsiausiais prekės ženklais, avi aukštakulnius, jų veidus puošia nepriekaištingas makiažas, o šukuosenos maždaug tokios, kaip iš šampūnų reklamų – atmetus plaukus atgal – visi vyrai krenta po kojomis. Jos pietauja geriausiose restoranuose, dienas leidžia stebėdamos įvairius madų šou, ar dirbdamos fantastiškose fotosesijose kur nors Niujorko centriniame parke. Taip irgi būna. Tačiau ne kasdien.

Small (11)

Realybė šiek tiek skiriasi nuo gražios filmų mums primestos fantazijos. Negaliu kalbėti už visų sričių madoje atstovus. Todėl kalbėsiu tik iš savo perspektyvos ir papasakosiu, kaip aš matau stilisto darbą, kuris kažkodėl apipintas mitais ir rožinėmis svajonėmis, nors reikalauja labai daug žinių, patirties, kantrybės ir užsispyrimo. Gražiai apsirengti ir nusifotografuoti prieš veidrodį nepakanka.

Mitas nr. 1

Visi stilistai gali dirbti visose srityse

Teko dirbti skirtingose rolėse mados ir stiliaus srityje, visos buvo smagios ir įdomios, tačiau labai skirtingos. Tai padėjo įgauti patirties ir išgryninti tai, kas man patinka labiausiai ir kas man sekasi geriausiai.

Man labai patiko dirbti mados žurnaluose ar televizijoje, tačiau jau kelerius metus specializuojuosi kaip asmeninė stilistė ir koučerė vesdama seminarus ir mokymus, kuruodama individualias spintas ir kurdama asmeninį stilių. Kaip žuvis nardau parduotuvėse ir klientų spintose, tačiau būsiu nuoširdi – esu praradusi sportinę formą dirbti su scena ar mados fotosesijomis, nes čia, kaip ir bet kur kitur, reikia laikyti pirštus ant pulso.

Small (9)Tad jei jums patinka stilisto darbo rezultatai žurnaluose ar scenoje arba reklamose, dar nereiškia, kad jis yra puikus asmeninio stiliaus specialistas, kad jis jums kasdienai parinks tinkamus derinius, kuriais jausitės savimi, tik kad naujai atrasta. Lygiai taip pat ir priešingai – asmeninis stilistas greičiausiai kurs kokybę ant scenos, kurioje labiau reikia minutės efekto ir nepamirštamo įspūdžio, šou ir fejerverkų. Mados stilistas, maisto stilistas, reklamų stilistas, asmeninis stilistas – tai tik kelios mikrosritys, kuriose mes darbuojamės.

Mitas nr. 2

Stilistų spinta visuomet pilna pačių madingiausių ir naujausių drabužių

Vien todėl, jog mums tenka dirbti su naujausiais drabužiais ir žinoti karščiausias tendencijas, dar nereiškia, jog ir mūsų spinta atrodo kaip drabužių parduotuvė. Aš net nežinau, ar to norėčiau. Puikiai žinau, kas man tinka ir kas man patinka, todėl mėgaujuosi galimybe atrodyti puikiai be poreikio kasdien vilkėti naują suknelę, o ryte kuistis tarp kalno variantų, blaškydamasi, o ką gi čia išsirinkus.

Dažniausiai tie, kurie yra arčiausiai mados, patys mėgsta paprastumą ir nėra linkę labai išsiskirti. Svarbiausia – kokybė, ne kiekybė. Žinoma, pasitaiko ir gražių išimčių stilistų tarpe, tačiau aš pati asmeniškai vertinų kokybę ir patogumą – tik taip galiu dirbti neblaškoma. Žaviuosi tais, kurie traukią akį ekscentriškais deriniais, tačiau jei jų paklaustumėte, ar jų spinta lūžta nuo daiktų, visai gali būti, kad jie papurtytų galvą.

Small (8)Mitas nr. 3

Laisvas darbo grafikas.

Atostogauju, kada noriu. Dirbu, kada noriu Patikėk manimi, dažniausiai tie, kurie yra „laisvai samdomi“, dirba daugiausiai iš visų. Kodėl? Labai paprasta, mums darbymetis tuomet, kai visiems prasideda šventės. Kalėdos, Naujieji metai – dirbame išsijuosę. Jau nekalbu apie naujus sezonus, atidarymus, įvairias šventes…

Galiu pasakyti tik vieną, tau reikės „atidirbti“ labai, labai daug metų, kol galėsi numoti ranka ir planuoti savo laisvalaikį kaip tik užsimanai. O pradžioje turėsi visur bėgti ir niekada nesakyti „pavargau“, „negaliu“ ar „neturiu laiko“. Jei nori kažko pasiekti, šioje srityje turi dirbti.
Mitas nr. 4

Fotosesijos ir filmavimai yra smagus žaidimas, kur gali diktuoti savo taisykles

Na, taip, po ne vienerių darbo metų patirties, tu jau esi asas, tavęs klauso, tu puikiai žinai, ką darai, kaip viskas turi atrodyti ir moki tai padaryti greitai. Tada būna smagu, linksma ir malonu. Tačiau pradžioje viskas būna kur kas kitaip. Niekas nepasakoja apie ne vieną, o kartais ir ne du vežimus drabužių, kuriuos turi surūšiuoti, atsirinkti, tuomet kruopščiai išsilyginti, sužiūrėti, kad jų nesugadintų ar neišpurvintų, tuomet vėl supakuoti ir išvežioti po parduotuves, o jei kas susigadino ar išsipurvino – dar ir tai išspręsti. Laiko nėra daug – drabužiai skraido, pasimeta, susigadina, o už viską atsakingas tik tu.

Small (3)Mitas nr. 5

Asmeninis stilitas yra draugas, su kuriuo geriama kava už pinigus

Tikriausiai visi įsivaizduoja, jog asmeninio stilisto darbas yra vaikščiojimas iš parduotuvės į parduotuvę, kavos gėrimas, pokalbiai apie madas ir žinoma, lengvi pinigai. Tačiau viskas kiek kitaip: sukurti asmeninį stilių, pabrėžti figūros privalumus, matyti bendrą turimų ir perkamų drabužių, aksesuarų vaizdą, nesikartoti, viską priderinti prie darbo pobūdžio, laisvalaikio ir asmenybės tipo. Ir dar paisyti biudžeto.

Tik tiek minčių nuolat sukasi asmeninio stilisto galvoje tuo metu, kol klientė matuojasi rožinį sijoną ar juodą švarką. Be viso to, svarbu nepamiršti, kad negali vienos taisyklės taikyti visiems. Tai būtų labai didelė klaida. Turi puikiai išmanyti žmogaus kūną ir proporcijas, suprasti, kada ir kodėl jos kinta, kaip su jomis dirbti, kad klientas atrodytų geriausiai. Turi puikiai išmanyti audinius, jų priežiūrą, sudėtį, derinimą tarpusavyje, išmanyti spalvas, mokėti jas derinti. Jei vadovausiesi tik tendencijomis – pražūsi.

Turi gerai žinoti, kur kas yra, kiek kas kainuoja, kurioje parduotuvėje ieškoti vienų ar kitų aksesuarų, kurioje parduotuvėje yra kokybiškiausi rūbai, o kurioje gali rasti kažką nematyto ir įdomaus. Tai įtemptas darbas su labai įdomiais rezultatais ir daug teigiamų emocijų. Tiesa, labai svarbu būti puikiai psichologiškai pasiruošus ir turėti stiprų empatijos jausmą bei akimirksniu perprasti žmonių charakterių tipus. Kitaip sakant – asmeniniai stilistai yra spintos terapeutai.

IMG_2404

Šaltinis: Delfi STILIUS