2020 03 23

Moterims išduosiu paslaptį

Moterims išduosiu paslaptį

Turbūt daugeliui moterų žinoma: jei nuotaikos nėra, paprasčiausias būdas jai pakelti – pasivaikščioti po parduotuves. Stilistė Agnė Gilytė (36 m.) įsitikinusi, nauji „niekučiai“ ūpą pakelia tik trumpam.

12_WEB

Jei norite suspindėti iš vidaus, pasirūpinkite gerais apatiniais. „Su naujais apatiniais jausitės oriau. Nė nepastebėsite, kaip pasikeis jūsų laikysena, išsities nugara, eisite iškėlusi galvą“, – sako prekinio ženklo „CAPSULE by Agnė Gilytė“ kūrėja.

– Agne, pavasarį daugeliui norisi labiau puoštis, atšviežinti garderobą. Kaip naujas įvaizdis, drabužiai, spalvos, šukuosena psichologiškai veikia mūsų savijautą? Sakoma, jog tai daugeliui pakelia ūpą.

– Kad ūpą sau reikia pakelti – faktas, tiesa, būdų tai padaryti daug. Aš apsipirkinėjimo nesureikšminu. Esu linkusi turėti kelis kokybiškus daiktus nei tūkstantį niekučių. Nuolat pirkdami savo aplinką nejučia apkrauname nesuvokiamu kiekiu nereikalingų daiktų. Man dažnai tenka apsilankyti pas klientus namuose ir padėti susitvarkyti drabužių spintas. O ten – daiktų daiktelių daiktelyčių… Pagalvoji: Viešpatie, čia galėtų būti kelionė į Ameriką, čia – į Havajus, o čia – į Zimbabvę. Gal verčiau pinigus skirti nardymo pamokoms, naujoms slidėms?

– Kad biudžetas neišsipūstų iki kelionės bilieto į Havajus, patarkite, kokios gudrybės padės neskausmingai atšviežinti įvaizdį?

– Ūpą pakelti gali neįprasti pasirinkimai: pašviesinta plaukų spalva, netikėtas manikiūras. Jei mėgstate rengtis ryškiai, visai kitaip pasijusite pasirinkę pastelines spalvas, ir atvirkščiai. Neskausmingai padeda atsinaujinti aksesuarai – šalikas, pirštinės, kepurės, diržai, odiniai akcentai. Kas mėgsta ir leidžia darbo etiketas, gali rinktis išskirtines pėdkelnes. Atėjus pavasariui ypač veiksminga pakeisti spalvas. Jei žiemą esate pripratę prie juodos, tamsiai mėlynos, pilkos, bordo, įsivaizduokite, kaip suspindėsite apsivilkę akinamo baltumo marškinius! Man atrodo, kad tą rytą atrodysite kaip miegoję trimis valandomis ilgiau (juokiasi). Gaivios spalvos po šaltojo sezono daro stebuklus. Paveikia ir jūsų odos spalvą, ir laikyseną, ir savijautą.

Išduosiu vieną paslaptį. Moterų išvaizdai ir savijautai ypač daug duoda apatiniai. Kai vilkite labai gerus, jums puikiai tinkančius, pavyzdžiui, krūtinę pakeliančius, prie užpakaliuko gerai priglundančius, patogius, o gal naujutelaičius, seksualius, apatinius, bet tik viena apie juos žinote, automatiškai einate tiesesne nugara, įtraukus pilvuką, iškėlusi galvą. Apatiniai – darbužių karkasas. Jei liemenėlė krūtinei suteikia prastą formą, o kelnaitės netinkamo dydžio, ir suknelė prastai atrodys, ir marškiniai prastai gulės, ir kelnės ne taip aptemps sėdmenis. Tai nematoma, bet ypač prasminga investicija, kai norisi save palepinti, bet jau nebeišmanai, ką čia tokio įsigijus (juokiasi).

1_web

– Agne, matote, kaip žmonės apsikrovę daiktais, daikteliais. Šiandien Briuselis sugriežtinęs plastiko tvarką, imasi tekstilės. Po ketverių metų gyventojai privalomai turės rūšiuoti drabužius ir kitus išmetamus medžiaginius gaminius. Ar pastebite tekstilės pramonėje žingsnius žiedinės ekonomikos link?

– Pasaulyje yra ne viena ir ne dvi organizacijos, kurios pasenusį drabužį prikelia naujam gyvenimui. Nemažai europinių prekinių ženklų perdirba medvilnę, iš jos gamina naują medvilnę marškinėliams, daro naujus verpalus megztiniams. Kita vertus, kyla klausimas, ar šis perdirbimas kartais nepridaro daugiau išmetamųjų dujų? Ar nepakenkiama gamtai labiau, nei sukuriant naują gaminį? Kadangi nemažai tenka keliauti po tekstilės parodas, esu girdėjusi, kad ilgainiui bus skaičiuojama, kiek CO2 išskiriama, kad būtų pagaminti jūsų marškinėliai ar paltas, kurį ketinate įsigyti. Jau dabar yra įmonių, kurios duoda ženklelį parodantį, kad audinys pagamintas mažiau taršiu būdu. Nors savikaina tokių gaminių yra keliais eurais didesnė, vilkite marškinėlius, pagamintus tik su puse standartinio vieneto anglies dvideginio.

– Pasaulyje apie tausojančią madą kalbame jau seniai. Ar Lietuvoje esame linkę atsisakyti greitosios mados ir pirkti kokybiškus, ilgaamžius drabužius?

– Pasaulyje apie tai kalbama vis garsiau. Užsienyje yra prekinių ženklų, kurie orientuojasi į lėtąją madą. Užsisakius paltą jo gali tekti laukti ir pusę metų. Žinoma, tokie gaminai yra išmyluoti, išgalvoti, išpuoselėti iki paskutinio siūlo. Tokiose organizacijoje dirbantys specialistai yra aukštos kompetencijos, turintys didelę patirtį, dirba normaliomis sąlygomis, o ne vergauja kažkur laivuose su ryžiu dubenėliu per parą. Nors užsienyje jau seniai vertinami ilgaamžiai drabužiai, Lietuvoje kol kas į juos dėmesį labiau linkusi atkreipti jaunoji karta.

– Ar kaina gali nusakyti daikto kokybę?

– Nišinis prekinis ženklas dar neįrodo jo kokybės. Jie skirti norintiems išsiskirti, būti pastebėtiems. Paprastai žmonės nori būti siejami su tam tikra grupe. Tarkime, jei puošiuosi X-Y prekiniu ženklu, būsiu kietaskaip kolega, vairuojantis X-Y automobilį. Arba jei turėsiu X-Y prekinio ženklo rankinę, jau „turėsiu teisę“ ar galėsiu lankytis tame pačiame sporto klube kaip ir kitos draugės, nešiojančios tokią pačią rankinę. Tai – statuso, priklausymo vienai ar kitai grupei, o ne kokybės klausimas.

– Sveikas gyvenimo būdas šiandien ypač madingas. Ar pasiduodate šiam mados diktatui?

Tai turbūt vienintelė mada, kuriai esu pasidavusi. Nors nesu ta kraštutinė fanė, kuri visada atsisakys taurės vyno ar ims gyventi vien tik joga ir meditacija. Mano vieta kažkur pusiaukelėje, balanse tarp šių dviejų kraštutinumų. Man tiesiog patrauklus dabar kuriamo sveiko, judančio, sąmoningo žmogaus paveikslas. Socialinėje erdvėje demonstruoti sveikatingumą tapo net savotiškas žaidimas, lenktynės. Kai tokį pavyzdį rodome ir vaikams, manau, reikia kelti abu nykščius į viršų. Pasiduokime, būkime madingi šioje srityje!

6_web

Kalbino Greta Vanagienė