2017 05 30

Kitoks interviu: stilistas – spintos daktaras

Kitoks interviu: stilistas – spintos daktaras

Tikėjau, kad tapsiu žurnaliste. Ja netapau, tačiau aistra rašyti niekur nedingo. Man pasisekė dar labiau – esu rašanti stilistė. Mano istorijoje – dvi knygos ir galybė straipsnių bei interviu stiliaus, spintos, šopingo, tendencijų, mados, vartojimo, grožio, gyvenimo būdo ir dar tūkstančiu ir viena tema. Šįkart flirtuoju su jumis, nes pagalvojau, kad  mielai paimčiau interviu iš stilistės Agnės Gilytės. Jos akys dega šnekant apie stilių ir savo darbą, tad kilo mintis pažaisti dvigubą žaidimą ir sudėlioti stilistės interviu su stiliste apie tai, kaip formuojamas stilius, kas lieka už kadro ir kaip reikėtų išnaudoti stilistą, kad jūsų susitikimai būtų naudingi.

lofficiel MADA virselis

 

Kas yra tas stilistas?

Sutinku, terminas tiek nuvalkiotas, kad kartais net nejauku juo vadintis. Tai yra lyg spintos daktaras. Arba genys medyje: išrenka nereikalingus kirminėlius ir sutvarko spintos turinį taip, kad joje neliktų nereikalingo balasto, tik blaškančio jūsų dėmesį, kai reikia susifokusuoti ties to momento apranga. Tai ir psichologas, jaučiantis, ko tuo metu jums labiausiai reikia. Plikas naujo sijono padavimas jums nieko nepakeis.

 

Tai be stilisto – niekaip?

Ir taip, ir ne. Su klientėmis kalbuosi apie stiliaus jausmą, kuris gali būti ir įgimtas, ir išmoktas. Kartu mokomės formuoti garderobą ir susiformuoti tokį spintos turinį, kuris kalbėtų apie individualumą, kuris ne primestų kažkokių taisyklių, o greičiau savo dėsningumais padėtų kaskart atrodyti ir jaustis nuostabiai. Man labai svarbu, kad klientas ar klientė atrastų tai, kas labiausiai tinka ir patinka, o visa kita susidėlioja organiškai. Tiesa, klientams tenka nemažai išmokti, tačiau viskas vyksta žingsnis po žingsnio. Stilisto nereikia tiems, kurie mano, kad jo nereikia. Čia kaip su mokėjimu plaukti: jei nenori, ir nesimokai. Mano galva, jau esame išaugę iš to supratimo, kad tik puikiai atrodantiems žmonėms puikiai sekasi. Taip, jiems greičiausiai sekasi kiek labiau, nes jie sutaupo laiko, kurį sugaištų prie perkrautos spintos ar be tikslo slankiodami po parduotuves.

 

Ko paklausti stilisto, kad tavo spinta taptų tavo geriausia drauge?

Išsiaiškink, kokie yra JŪSŲ individualūs siluetai, kokie ilgiai ir kirpimai labiausiai tinka. Tai yra svarbiausia. Be spalvų taip pat niekur – tačiau žinokit nedidelę gudrybę: bet kurią netinkamos spalvos suknelę galite pakoreguoti tinkamos spalvos šaliu, skarele ar masyviais karoliais. Spalva lemia, ar gerai atrodo jūsų galva (odos spalva, plaukai, lūpos, akys), visa kita apglėbia siluetas. Jis yra stiliaus karalius Tai mano klientės žino kaip kiekvienos savo individualią mantrą, be kurios neina į parduotuves ar net iš namų.

 

Kuo skiriasi spinta prieš ir po stilisto?
Stilistas mato bendrą vaizdą. Didžioji spintų problema yra ta, kad jos yra beveidės ir betikslės – tiesiog į krūvą sumesti daiktai, kurie nelabai turi ką bendro nei su jos savininke, nei tarpusavyje. Tai daiktų sandėlis, kuriam reikia tvarkos ir bendros jungiančios idėjos, kad ji tarnautų jūsų stiliui ir individualumui atskleisti. O svarbiasia – jums puikiai tiktų. Spinta po stilisto būtent taip ir turėtų atrodyti.

Large (6)

Kaip pasiruošti susitikimui su stilistu?

Pailsėkite ir išsimiegokite. Nereikia tvarkyti spintos iki 3val ryto ar rūšiuoti pakabų. Taip, man labai malonu, kai mano darbo vietą jūsų namuose tvarkinga, tačiau man svarbiau, kad būtumėte pailsėjusi ir atsipalaidavusi – jūsų laukia nemenka treniruotė su manimi. Ir fizinė, ir psichologinė.

 

Ką mato stilistas, atvėręs mano spintą?

Matau labai daug, tačiau nebūtinai tai jums pasakysiu. Ir visai nereikia dėl to jaudintis. Tai mano darbo laukas: pati spinta, jos turinys, tvarka, pakabos, daiktų išdėstymas, daiktų kiekis, jų kokybė (sudėvėjimo lygis), prekiniai ženklai, stilistika, koloritas, siluetai, daiktų naujumas, daiktų su popierinėmis etiketėmis kiekis. Tai man pasako daugiau, nei jūs pati, gerdama su manimi kavą.

 

Kodėl stilistai patys rengiasi arba ekscentriškai, arba nematomai?

Rengiuosi uniformiškai, nes suprantu, kas man tinka ir patinka. Neturiu poreikio niekam nieko įrodinėti. Mano visa spintos idėja atsispinti aprangoje: nereikia daug, kad atrodytum puikiai.

 

Iš kur stilistai žino, koks sijono ilgis turėtų vyrauti mano spintoje?

Žinau ne tik, kokio ilgio, bet ir kokio kirpimo (pločio) jis turėtų būti, kurioje vietoje turėtų būti jo juosmuo ir ar palaidinę reikia sukišti, ar ne. Žinau, nes nuolat mokausi.  Ir išmoksit ir jūs, nes būtent dėl to ir atrodysite puikiai.

 

Stilistu gimstama?

Tai yra amatas. Kaip ir visų kitų amatų, to galima išmokti. Įgimtą empatijos jausmą bei skonį privalu turėti, tačiau stilistai nėra dievai – jie kokybiškos spintos sanitarai.

 

Kokie komentarai labiausiai erzina stilistus?

Klausimas telefonu, kiek užtruksime spintoje. Nematau kiaurai sienų – nežinau, kas telpa po jūsų ištartu “nedaug” (būna, į tą “nedaug” atvažiavus pamatau 6 durų spintą su antresolėmis, pilną daiktų, o būna ir tikrai nedaug).

 

Kokios profesinės ligos kankina stilistus?

Džiaugiuosi, kad paskutiniu metu jau sugebu „atsijungti“ ir nebe taip dažnai matyti, iš kur drabužis, kada pirktas ir kiek kainavo. Dabar tik matau per ilgas kelnes, netinkamo modelio palaidinę, netinkančius siluetus ar spalvas ir nevalytus batus. Matau, bet nesakau, kol manęs nepaklausia. Man patinka būti nematoma, tačiau labai patinka viską matyti.

 

Koks yra didžiausias komplimentas stilistui?

Kai mano klientą ar klientę pagiria žmogus, nežinantis, kad tai mūsų bendro darbo rezultatas. Gal ir šalia sėdintis kolega – mano klientas, tad jausčiau didelį pasitenkinimą, jei galvotumėt, kaip jis puikiai atrodo, nežinodama ar nevertindama to, kad prieš kurį laiką kartu purtėme jo spintą ar šukavome parduotuves.

 

Ar yra toks kliento-stilisto konfidencialumas?

Taip, gal panašiai toks kaip paciento – gydytojo. Tai yra labai intymus ir individuaus procesas, reikalaujantis visiško pasitikėjimo ir atsidavimo, tad tai, ko mokomės ir atrandame kartu – tik mano ir kliento reikalas, kuris ir lieka tarp mūsų. Nesidarau reklamos iš savo klientų – juos daug kas mato, tačiau niekas jų nežino kaip mano klientų.

 

Ar draugėms patogu turėti draugę stilistę?

Manau, kad ne, nes jos iš to jokios naudos negauna. Na, nebent atsipalaidavusią ir laimingą draugę, kuri dievina savo darbą.

 

Kokių nuotraukų daugiausias stilisto telefone?

Selfių, žurnalų nuotraukų, instagram screen shots, likusi dalis – klientų ir klienčių selfiai su, tarkim, skirtingais batelių variantais, nes sunku nuspręsti, kuriuos autis.

ODS-2

Koks didžiausias komplimentas tau?

Kai man klientė atsiunčia komplimentus, kuriais nori pasidalinti su manimi, nes jos išvaizdą kūrėme kartu. Arba išgirsti komplimentą apie žmogų, kurį rengiau, tačiau niekas nežino, kad tai mano darbas. Tuomet išsišiepiu ir tyliu. Labai gerbiu savo kliento konfidencialumą.

Kas tau yra būti stilingu?

Jaustis komfortiškai su tuo, kaip atrodai, neturėti lūžtančios spintos ir būti atsipalaidavusiu.

 

Ko paklaustum stilisto?

Čia ir surašiau visus klausimus, kuriuos norėčiau, kad manęs paklaustų arba kurių pati paklausčiau stilisto, jei būčiau klientė.

 

Nuotraukos: Agata Gri

Make up: Alinka

Šaltinis: žurnalas „L’officiel MADA“